Sommarkurs Skrivarskola

Kom nära din berättarröst!

Kurstid: 11–14 juni 2024
Anmälan senast: 15 maj 2024
Kostnader: Materialavgift 250:-
Kontakt: Kajsa-Lena Nordquist, 08-636 23 21, kajsa@brommafolkhogskola.se

Vill du utveckla din berättarröst eller fördjupa din förmåga att skriva ner ord och tankar?

I skrivarskolan får du skriva i en kreativ miljö tillsammans med andra. Bromma folkhögskola ligger centralt i Stockholm men med närhet till Judarskogen, Mälaren och Drottningholms slottspark.

Exempel på innehåll

Kom i gång
Vi skriver i 10 minuter. Vi ger och tar emot respons. Vi provar igen i 10 minuter med ett annat tema.

Kom nära din egen berättarröst
Vi berättar muntligt utifrån ett gemensamt ämne. Skämt, skvaller, skrönor, legender, sagor. Efter respons från gruppen skriver vi ned vår berättelse.

Livskraft och kreativa lösningar
Det som blev fel kanske blev bättre än det som var tänkt? Vad är egentligen fel och vad är rätt? Vem bestämmer? Hur kan jag vända det som inte blev som jag tänkt till något jag kan få styrka från? Vi skriver ned något som blev fel i våra liv men som sedan visade sig bli bra. Vi delar berättelser med varandra.

Lärare

Sara Silfverskiöld, erfaren skribent och lärare i skrivande
Anette Sievers, författare och tidigare redaktör för Hus och Hem Trädgård

Mat

Var och en ordnar sin egen lunch, mikro och kyl finns på skolan. På gångavstånd finns Ica, Coop och flera matställen (pizza, thai, sushi, hamburgare, kinesiskt).

Ta med din egen dator eller papper och penna.

Sista anmälningsdag 15 maj 2024.
Materialavgiften på 250:- betalas via faktura som mejlas ut i samband med anmälan.

Anmälan senast 15 maj

Sidan uppdaterad 19 januari 2024